Grupa Sowy – propozycje zabaw ( nauczanie zdalne).

Aktualności Grupa Sowy

Wakacyjne przygody

To już nasze ostatnie spotkanie przed wakacjami,

życzymy Wam i Waszym bliskim wspaniałego wypoczynku,

dużo słońca i wielu wrażeń.

Dzieciom, które od września rozpoczną naukę w szkole życzymy:

– aby każdy dzień Waszego tam pobytu był radosny i szczęśliwy,

– aby nauka była dla Was przyjemnością,

– aby każdy z Was miał prawdziwego przyjaciela,

– abyście swoim zachowaniem, postępowaniem oraz wynikami w nauce zasłużyli na miano Wzorowego Ucznia.

Serdecznie Was pozdrawiamy:

Pani Beata, Ewa, Iwona i Halina.

Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu
– o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat…

Oto rzeczy, których się nauczyłem:

* Dziel się wszystkim.
* Graj fair.
* Nie bij ludzi.
* Odkładaj rzeczy na miejsce.
* Sprzątaj po sobie.
* Nie bierz rzeczy, które nie są twoje.
* Jeśli kogoś skrzywdzisz – przeproś.
* Myj ręce przed jedzeniem.
* Spuszczaj wodę.
* Gorące ciasteczka i zimne mleko są zdrowe.
* Prowadź zrównoważone życie – ucz się, myśl, rysuj, maluj, śpiewaj, tańcz i baw się po trochu każdego dnia.
* Każdego popołudnia utnij sobie drzemkę.
* Kiedy wychodzi się w świat trzeba uważać na samochody, trzymać się za ręce i nie oddalać się.
* Bądź świadomy, że istnieją rzeczy niewyjaśnione. Pomyśl o małym ziarenku w styropianowym kubku: korzenie rosną w dół, liście rosną w górę i nikt naprawdę nie wie dlaczego. Tak dzieje się ze wszystkim.
* Złote rybki, chomiki, białe myszki i nawet małe ziarenka w styropianowym kubku – wszystko przemija. My też.
* Pamiętaj o “Elementarzu” i pamiętaj pierwsze słowo, którego się nauczyłeś – najważniejsze ze wszystkich.

Źródło: Robert Fulghum “All I Really Need to Know I Learned in Kindergarten”,
Villard Books, New York 1988.

Zabawy „Ruch, taniec i śpiew”.

  • „Podróż”- dziecko z rodzicem tworzy „pociąg”, przy dowolnej melodii, np. Jedzie pociąg z daleka… poruszają się w różnych kierunkach. Wraz z zakończeniem piosenki rodzic mówi, gdzie pociąg przyjechał (np. do lasu, nad morze…), a dziecko naśladuje czynności związane z odpoczynkiem w danym miejscu.
  • Wakacyjna joga „Plaża i ocean”:
  • Nauka choreografiido tańca „Latający dywan”  – pląsy na powitanie:
  • Czas na piosenkę sł. I muz. D.K. Jagiełło – „Już wkrótce wakacje”: posłuchajcie, nauczcie się słów oraz melodii, a potem śpiewajcie i zatańczcie razem z rodzicami:

1.Już wkrótce wakacje i piękna pogoda,

wyjedźmy więc czym prędzej, bo każdej chwili szkoda.

Ref. Gdzie grzywy morskich fal, gdzie słońca złoty blask,

gdzie ptaków leśnych chór, swym śpiewem wita nas.(x2)

2.Żegnamy się z panią, z Maciusiem i z Anią,

gotowi, spakowani, dziś w drogę wyruszamy.

Ref. …

3.Lecimy, jedziemy, idziemy, płyniemy,

powietrzem, lądem, wodą, by spotkać się z przyrodą.

Ref. …

  • Zapraszamy do zabaw i ćwiczeń oddechowych:
  • Piosenka na pożegnanie Przedszkola czas już minął”– posłuchajcie jej i zaśpiewajcie. Jesteśmy z Wami!


Przedszkola czas już minął nam
i  jest tak jakoś smutno,
a nasza pani w kącie łka, 
bo rozstać nam się trudno.
Patrzymy na nią z żalem tak, 
a w oczach pełno łez.
Jesteśmy znowu w Sali,
gdzie wspomnień tyle jest.
Ref. W jednym uścisku złączmy dłonie,
niech wszystkie panie przyjdą też.
I tak się wspólnie pożegnamy,
przedszkola nadszedł kres.
W serduszkach naszych pamięć tkwi
o dniach spędzonych tutaj.
Tak dobrze razem było nam
w przedszkolnych, ciepłych murach.
W przedszkolu to ostatni dzień,

rozstania nadszedł czas
I powolutku, cicho,
już opuszczamy was.

Ref. W jednym…

                         Zabawy „Obejrzyj,  posłuchaj, zdobywaj wiedzę”.

  • Posłuchajcie opowiadania – Olek i Ada „ Wakacje” czyta Tadeusz Dylawerski:


Odpowiedzcie na pytania: O czym było opowiadanie? Co was w nim zaciekawiło? Co  Wy lubicie robić na wakacjach?

  • Zapoznajcie się z wierszem – Z. Dmitroca ” Wakacje w Polsce”:


W czasie wakacji
w domu nie siedzę,
a tego roku
Polskę odwiedzę.

W starym Krakowie
zobaczę smoka,
bo się nie boję
tego żarłoka.

W pięknej Warszawie
spotkam Syrenkę.
I na „Dzień dobry”
podam jej rękę.

W Toruniu kilka
pierników schrupię
i dla rodziców

w prezencie kupię.

W Gdańsku zobaczę
wspaniałe morze
i ze zdziwienia
buzię otworzę!

Pogadanka w trakcie której rodzic zachęca dziecko do wypowiedzi na temat planów (marzeń) związanych z wakacjami.


Wykorzystanie słownictwa:
pojadę (gdzie? do…)
zobaczę (co?)
odwiedzę (kogo?)
spotkam (kogo?)
kupię (co?)
przywiozę (co?)

  • Porozmawiajmy o bezpieczeństwie podczas wakacji:

Posłuchaj i obejrzyj filmiki- zapamiętaj:

 – nad wodą

– w górach

– na drodze

  • Posłuchaj wiersza pt. „Ja już idę do szkoły”: (czyta rodzic) i spróbuj nauczyć się go na pamięć:

Ja już idę do szkoły, jestem mądry i duży dziś cię żegnam przedszkole tak mi ciężko na duszy.

I pomyśleć mi trudno, że maleńkie te stoły pozostaną na miejscu, a ja pójdę do szkoły. Zapomnieć śniadania czasami się zdarzy lecz będę pamiętać,

by zawsze mieć uśmiech na twarzy.

Będziemy teraz już pierwszą klasą, może najlepszą ze wszystkich klas.

Cześć nasze przedszkole, żegnaj na zawsze! Teraz już szkoła zaprasza nas.

Porozmawiajcie o treści wiersza. Powiedź, co było ważnego dla Ciebie w przedszkolu? Jak wyglądała twoja sala? Z kim się bawiłeś najczęściej? Za co lubisz swoje Panie? Czego dobrego uczy przedszkole?

Zabawy „Ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość”

  • „Jedziemy na wakacje- co nie pasuje?” – praca z ilustracją – rodzic pokazuje dziecku cztery ilustracje (dwa dotyczą morza, a dwa nie). Pyta dziecko, które z obrazków nie pasują do pozostałych i dlaczego. Zabawę można powtórzyć z innymi ilustracjami, które związane są z morzem.

Eksperymentuj

  • Morskie fale w butelce:

Przygotuj morskie fale w butelce!

Weź: – butelkę, – wodę z barwnikiem (np. spożywczego do pisanek)

– olej (w proporcjach 1/1 z wodą) I gotowe!

Z pomocą tej zabawki można wytłumaczyć dziecku różną gęstość cieczy oraz zapewnić doskonałą zabawę i doświadczenie sensoryczne!

Karty pracy


Przygotuj białą kartkę z bloku technicznego, klej i nożyczki. Na początku wydrukuj i wytnij poszczególne muszelki i rozgwiazdę, którą masz poniżej. Połącz w nich przerywane linie i pokoloruj je w dowolny sposób lub wyklej plasteliną. Następnie sięgnij po kartkę bloku technicznego. Narysuj na niej piasek i morze. Przyklej stworzone muszelki na piasku, w dowolny sposób.

karta pracy, adres strony: mojedziecikreatywne.pl więcej https://mojedziecikreatywnie.pl/pobieranie/