Grupa Sowy – propozycje zabaw ( nauczanie zdalne).

Aktualności Grupa Sowy

Lato już blisko

Na cały tydzień pozdrowienia przesyłają:

Pani Beata, Ewa, Iwona i Halinka.

  • „Tajemnicza kuchnia”- zapraszamy na wspólne śniadanie:

Zabawy “Ruch, taniec i śpiew”.

  • „Czekamy na lato”- dokończ zdanie i pokaż swoje kroki. Jakimi krokami zbliża się lato? Kiedy rozpoczyna się lato?
  •  „Pory roku”: powtarzamy miesiące roku; zapraszamy do zaśpiewania refrenu:

To są nasze roku miesiące,  wszystkie są inne: ciepłe, zimne, gorące.

To świat prawdziwy, a jakby na niby,

Czas wiosny, czas lata, jesieni i zimy.

  • Czas na piosenkę “Kocham lato”: posłuchajcie , nauczcie się słów oraz melodii, a potem śpiewajcie I tańczcie razem z rodzicami:
  1. Wiosna wcale się nie spieszy i wciąż zimne są poranki,

      lecz mnie sama myśl już cieszy, że do piwnic schowaliśmy sanki.

REF :  Kocham latem być na plaży, kocham, gdy mnie słonko praży.

      Kocham morze, kocham fale, mogę tam przebywać stale.

  1. Chcę już włożyć krótkie spodnie, chcę jeść lody po kolacji.

      Chcę znów z dziećmi grać w dwa ognie, chcę już bardzo cieszyć się z wakacji.

  • „Pokaż mi- pokaż jak…” – dzieci poruszają się  do dźwięków skocznej muzyki, na przerwę rodzic mówi pokaż mi- pokaż jak… rośnie kwiat, fruwa ptak (motyl), porusza się bocian itd.
  • „Psotne piórko”–  przygotuj piórko i wykonuj czynności, jak podpowiada piosenka:
  • Opowieść ruchowa i ćwiczenia dźwiękonaśladowcze „Deszczowe lato”: rodzic czyta, dziecko ilustruje ruchem treść wiersza, naśladuje głosem według instrukcji:

Pada deszczyk pada i po liściach tak szeleści – szu, szu, szu.
Deszcz ustaje płyną chmury, kwiaty wznoszą się do góry – ho ho ho.
Wiatr tu pędzi na wyścigi, wiatr kołysze nam łodygi – wiu, wiu, wiu.
Biegną dzieci tu z ochota ,uważajcie takie błoto – hyc, hyc, hyc.
Byle słonko nam nie zgasło, róbmy prędko z błota masło – ciap ciap ciap.
Teraz baczność kroki duże przeskoczymy przez kałużę – hop,hop,hop.
Jest pogoda słońce świeci maszerują w pole dzieci – raz dwa trzy

Zabawy „Obejrzyj,  posłuchaj, zdobywaj wiedzę”.

  • „Za co lubimy lato?”- rodzic czyta dziecku wiersz Ewy Bełczewskiej:

Za co lubimy lato?
Za co lubimy lato?
Za słońce co jasno świeci,
za bawiące się na podwórku dzieci,
za leśne poziomki, maliny, jagody,
za spacery z rodzicami do parku, na lody,
za wakacje, wyjazdy nad morze, jeziora i w góry,
za babki z piasku i lot latawca hen wysoko w chmury.
A za co jeszcze lubimy lato?
Za łąkę pełną kwiatów, biedronek i bąków,
za żabki kumkające koncerty wieczorne,
za kolorową tęczę co cudnie się mieni,
za parki ze śpiewem ptaków w soczystej zieleni.
I lato za to lubimy…
Że daleko jeszcze do zimy!

  • „Parasol”– kiedy poznasz przygody parasola, odpowiedz na pytanie O czym marzył w słoneczny dzień?
  • „Detektyw Łodyga- czy można wyhodować deszcz?”- przyroda jest fascynująca i bardzo często… zagadkowa. Dzieci nie zawsze same potrafią znaleźć odpowiedź na nurtujące je pytania. Na szczęście z odsieczą przybywa Detektyw Łodyga, który rozwiązał już niejedną przyrodniczą zagadkę i zawsze służy mądrą radą. W każdym odcinku Eugeniusz Łodyga razem z dwójką przedszkolaków, Olą i Frankiem, stara się odpowiedzieć na trudne pytania dotyczące różnych zjawisk przyrodniczych.
  • Bajka Wędrówki Skrzata Borówki  „Letnia łąka”- obejrzyj i odpowiedz na pytania: 

Jak powstała letnia łąka?

Jakie zwierzęta można zobaczyć na łące?

Co kwitnie latem na łące?

Jaka roślina jest symbolem szczęścia?

Co jeszcze znajdziemy na łące?

Zabawy „Ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość”

  • Zadania dla małych bystrzaków”:

Eksperymentuj

  • „Tęcza”:
  • Barwienie kwiatów” :

Praca plastyczna

” Czas na lody”.

Z białej kartki wycinamy kształt lodu. Smarujemy go klejem i przyklejamy według własnej inwencji i możliwości np: białe i niebieskie kulki z bibuły, wycięte z żółtej i czerwonej gofrowanej kartki koła i paski oraz niebieskie i żółte koła wycięte dziurkaczem itp. Gotowy lód przyklejamy do drewnianego patyka.

Przykład materiałów plastycznych:

  • drewniany patyk po lodach
  • klej
  • nożyczki
  • biała kartka z bloku technicznego w formacie A5
  • biała, niebieska bibuła
  • czerwona, żółta kartka gofrowana
  • niebieskie i żółte koła wycięte dziurkaczem

Źródło: https://pracaplastyczna.pl/index.php/lato/1094-lody-na-patyku

Karty pracy

Przeczytaj polecenie i rozwiąż zadanie. Które cyfry, liczby w kołach połączysz z odpowiednim okienkiem? Odpowiedzi wpisz do okienek.