Grupa Sowy – propozycja zabaw ( nauczanie zdalne).

Aktualności Grupa Sowy

Kochane dzieci Dziś Wasze święto- życzymy Wam 

wszystkiego, co najlepsze:

Pani Ewa, Pani Beata, Pani Iwona oraz Pani Halina

Piosenka od nas dla Wszystkich dzieci: 

Na najbliższy tydzień przygotowałyśmy dla Was różne zabawy pod hasłem „Wszystkie dzieci nasze są”, zachęcamy do aktywnego w nich udziału i zdobywania nowych wiadomości. 

Zabawy „Ruch, taniec i śpiew”

  • Powitanie”: witamy się po japońsku – głęboki skłon ze złożonymi dłońmi na piersi,
    witamy się jak Eskimosi – pocieranie się noskami, po europejsku – podawanie dłoni i mówienie „Dzień dobry” – w różnych językach : 
  • „Zabawa z piłką” – szukanie wyrazów przeciwstawnych. Rodzic rzuca do dziecka piłkę mówiąc wyraz np. wysoki, a dziecko ma odpowiedzieć wyrazem przeciwstawnym niski; młody- stary; mały-duży; chudy- gruby; kolorowy- biały itd.
  • „Posłuchaj i tańcz”- zachęcamy do swobodnego ruchu i wymyślenia dowolnego tańca, do którego zaprasza Was meksykański utwór La Raspa
  • „Czas na piosenkę”- zapraszamy do nauki utworu „Jesteśmy dziećmi”:

1.Czy jesteś z Afryki, czy też z Ameryki, nie jest ważne gdzie mieszkamy, bo jesteśmy tacy sami. ref. Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości! Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości! 

Chcemy by często tulono nas i żeby miło płynął nam czas. 

2. Czy mówisz po polsku, czy też po japońsku, wszyscy dobrze rozumiemy, czego tak naprawdę chcemy.

  • „Prawa dziecka” – tekst czyta rodzic pokazuje opisane ruchy- dziecko naśladuje:

Moje prawa – ważna sprawa!

(wskazujemy na siebie, wystawiamy palec i ruszamy nim w geście zakazu)

Ja się bawić prawo mam.

(kręcimy „młynek” dłońmi)

Mam też prawo do rodziny,

(wyciągamy dłonie do przodu i zataczamy okrąg, wskazując wszystkich dookoła)

żebym nigdy nie był sam.

(wyciągamy do góry jeden palec)

Mogę uczyć się i pytać,

(z dłoni tworzymy „książkę”)

bo nie wszystko jeszcze wiem.

(drapiemy się jednym palcem w skroń)

I bezpieczny powinienem być,

(tworzymy „daszek” nad głową)

by rosnąć dzień za dniem.

(ustawiamy dłoń na wysokości kolana i prostujemy się unosząc ją nad głowę)

Nikt nie może mnie poniżać,

(wystawiamy palec i ruszamy nim w geście zakazu)

krzywdzić też nie może mnie.

(przedramiona łączymy pionowo przed twarzą, głowę chowamy – gest obronny „żółwik”)

Dzieci wszystkich krajów świata

(palcem wskazującym w rytm tekstu pokazujemy różne osoby wokół siebie)

pamiętajcie mamy prawa swe!

(dłonie z przodu skierowane wnętrzem do góry, wysunięte w geście podawania)

  • „Ćwicz i śpiewaj- części ciała”: 

Zabawy „Obejrzyj i zdobywaj wiedzę”

  • „My dzieci świata”- dowiedz się więcej:
  • Poznaj kolegów z innych krajów:

Zaśpiewaj z Majką Jeżowską refren piosenki :

Nie patrz na to i w jakim kraju,
jaki kolor i  dzieci mają.
I jak piszą na tablicy,
to naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie i  każda mama,
każdy tata i chce tak samo.
Żeby dziś na całym świecie,
mogły żyć szczęśliwe dzieci

  • „Duże sprawy w małych głowach”- po obejrzeniu krótkiego filmu odpowiedz na pytanie: „Czego nie powinniśmy mówić innym oraz jak nie powinniśmy się wobec nich zachowywać?”:

„Nasze obowiązki”- przyjrzyjcie się poniższym planszom i wspólnie z rodzicami zastanówcie jakie jeszcze macie obowiązki?

Zabawy „Posłuchaj, zobacz i opowiedz”

  • Słuchanie wiersza ,,Różni, ale tacy sami” , szukanie odpowiedzi na pytanie „Czym różnią się od siebie ludzie?”, „Co znaczy różni, a jednak tacy sami?”:

Zwrócenie uwagi na prawo do akceptacji takimi, jakimi jesteśmy bez względu na różnice w wyglądzie, w kolorze skóry, włosów.

Wyglądam tak jak inni, z daleka- taki sam. 

Dwie ręce i dwie nogi, i jedną głowę mam! 

Wyszedłem na ulicę, tam wielu ludzi szło,

 a każdy z nich był inny, i różnic było sto! 

Mały, duży, chudy, gruby, blondyn, szatyn, 

brunet, rudy, śniady, blady, piegowaty, 

ostrzyżony lub kudłaty, oczy czarne, piwne, szare, każdy z nas ma oczu parę… 

Więcej różnic nie wyliczę, bo nie liczą się różnice! 

Jesteśmy trochę różni, a jednak tacy sami, 

choć różne charaktery, podobne myśli mamy! 

Wszak na całym wielkim świecie, różnych ludzi odnajdziecie.

  • „Prawa dziecka”- posłuchaj i opowiedz, o czym opowiadały słowa piosenki:

Karty pracy: „Przeczytaj i obejrzyj ilustracje”: 

„Pokoloruj obrazek”: 

„Narysuj drogę do igloo”: 

„Układamy rytmy- Dzieci świata”: 
https://view.genial.ly/5eceb1f0ca7e520d8ded73a4/learning-experience-challenges-ukladamy-rytmy-dzieci-swiata

  • „Sprawdź swoją wiedzę”- rozwiąż zadania, poproś o pomoc kogoś dorosłego jeżeli jeszcze sam nie potrafisz odczytać poleceń:

Dowiedz się, w co bawią się dzieci w innych krajach.

Życzymy Wam dobrej zabawy na cały tydzień!