Grupa Sowy – propozycja zabaw ( nauczanie zdalne).

Aktualności Grupa Sowy

Pozdrowienia przesyłają Pani Ewa, Pani Beata, Pani Iwona i Pani Halina

Zabawa 1:  

„Ćwiczenia z liczeniem w podskokach”– zabawa na powitanie.

Zabawa 2:    

Słuchanie opowiadania pt. ,,Niespodzianka biedronki” A. Sójka:

Na jednym skraju łąki stał ul. Mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki, a na łące pod kwiatkiem żyła biedronka .

Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatów, mrówki pracowicie budowały swoje mrowisko, a biedronka wygrzewała się w promieniach słonka.
– Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – powiedziała jedna pszczoła.
– Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem – pouczała ją mrówka. Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała….Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek. Poleciała najpierw do motyla.
– Motylu, motylu, pomożesz mi? – zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała się do pasikonika.
– Pasikoniku, pasikoniku, pomożesz mi ? – zapytała. Pasikonik obiecał pomóc. 

Biedronka poprosiła też o pomoc świetlika i ślimaka, a potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie gdy pszczoły zbierały nektar, a mrówki budowały mrowisko oni rozwieszali girlandy pod listkami i dekorowali polankę kwiatami. Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki na wielki bal !Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetlik rozświetlał mrok, a ślimak powoli , jak to ślimak przygotowywał napoje. Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki, i odtąd nie namawiały jej do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.

Szukanie odpowiedzi na pytania:

– Jakie zwierzęta mieszkały na łące- nazwij  ich domy.
– Co robiły pszczoły? Co robiły mrówki? Co robiła biedronka?
– O co prosiły biedronkę pszczoły i mrówki?
– Na jaki pomysł wpadła biedronka? Kogo poprosiła o pomoc?

Przyjrzyj się ilustracji, odszukaj i nazwij jak najwięcej zwierząt. Opowiedz krótko, co dzieje się na łące.

Zabawa 3:   

„Odgłosy na łące”-  rodzic czyta  wierszyk Joanny Wołoch ,  a  dziecko ilustruje  go  ruchem  według własnego  pomysłu.  W  odpowiednich  momentach  wypowiada wyrazy  dźwiękonaśladowcze.

Na łąkę idą dzieci – tup, tup, tup.

Wysoko motyl leci – fru, fru, fru.

Pszczółka nektar zbiera – bzy, bzy, bzy.

Gąsienica listek zżera – mniam, mniam, mniam.

Pasikonik podskakuje żwawo – hop, hop, hop.

Biedronka wszystkim bije brawo – klap, klap, klap.

Rodzic  naśladuje dowolny  odgłos,  który  kojarzy  się  z  łąką  (np. bzy-bzy, kum-kum, kle-kle, ćwir-ćwir, cyk-cyk).  Dziecko  zgaduje,  z jakim mieszkańcem łąki może kojarzyć się dany dźwięk, naśladuje. Na hasło: be-be, zwiastujące pobudkę baranka i jego wyjście na łąkę, wstaje i jak najszybciej zamienia się miejscami z rodzicem.

Zabawa 4:   

Ułóż wybrane przez siebie puzzle:

https://puzzlefactory.pl/pl/tagi/pszczoły

Dowiedz się więcej: 

Wykonaj zadanie w karcie pracy:

Rysuj po śladzie, pokoloruj obrazek.

Życzymy dobrej zabawy!